Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

SchooX: Η start up από τη Θεσσαλονίκη που γράφει success story στις ΗΠΑ

Η Ελλάδα καινοτομεί και πετυχαίνει στις πιο απαιτητικές και ανταγωνιστικές αγορές διεθνώς.  Λαμπρή απόδειξη αποτελεί το ‘schooX’, το παιδί της «Φέρων Υπηρεσίες Πληροφορικής ΕΠΕ», με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που μέσα σε ένα χρόνο πέτυχε στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον της αμερικανικής αγοράς, να συμπεριλάβει στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του 300 εταιρικούς πελάτες.

Το ‘schooX’ είναι μια πλατφόρμα εκπαίδευσης, που απευθύνεται τόσο σε άτομα, όσο και σε εταιρείες. Τα άτομα μπορούν δωρεάν, να εγγραφούν και να λειτουργούν μέσα από το ‘schooX’, είτε ως εκπαιδευόμενοι, δηλαδή να παρακολουθούν μαθήματα, είτε και ως εκπαιδευτές. Δημιουργείται έτσι μία ανοικτή κοινότητα, στην οποία παρέχονται όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα εκπαίδευσης (διαλέξεις μέσω video, youtube, παρουσιάσεων, ιστοσελίδων, slideshare, scorm, συνδέσμων, κειμένων κτλ), ενώ οι εκπαιδευόμενοι μπορούν μετά από εξετάσεις να πάρουν πιστοποιητικά επιτυχούς παρακολούθησης.
«Ξεκινήσαμε το 2010, επιδοτούμενοι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, σαν μία start up εταιρεία, με προϊόν το ‘schooX’, μία ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης και διαχείρισης της γνώσης. Αναπτύξαμε την εφαρμογή και βάλαμε σαν πρώτη αγορά –στόχο την αμερικανική. Μέσα από τη θυγατρική «SchooX Inc.», που ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2012 με  έδρα στο Όστιν του Τέξας, κατορθώσαμε, εστιάζοντας  αρχικά στις αλυσίδες εστίασης, να προωθήσουμε το ‘schooX’ , μια διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης» εξηγεί στη Voria. gr o συνιδρυτής και βασικός μέτοχος της «Φέρων ΕΠΕ», Λευτέρης Ντουάνογλου, προσθέτοντας:
«Το ‘schooX’, έχοντας κάνει ένα επιτυχημένο ξεκίνημα στην ανταγωνιστική αμερικανική αγορά, όπου η online εκπαίδευση είναι πολύ διαδεδομένη, τώρα μπορεί να θέσει νέους στόχους. Για την Αμερική σχεδιάζουμε να αρχίσουμε να επεκτεινόμαστε σε παρεμφερείς κλάδους με αυτόν της εστίασης, σε αλυσίδες ξενοδοχείων, σε retail stores και convenience stores, σε αλυσίδες που αναπτύσσονται με τη μέθοδο του franchising.
Παράλληλα, σκεπτόμαστε και την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ενιοποιημένη, με τον τρόπο που είναι η αμερικανική.  Σε μία τέτοια προοπτική θα ερευνήσουμε την αγγλική αγορά που λόγω γλώσσας και εταιρικής κουλτούρας είναι πλησιέστερα στην αμερικανική, τη γερμανική που σε μία δεύτερη φάση μπορεί να δώσει πρόσβαση στις γερμανόφωνες Αυστρία και Ελβετία, ενώ έχουμε ενδιαφέρον και για την Ελλάδα».
 Η «Φέρων», που έκανε τα πρώτα της βήματα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και Ευρώπη, επέλεξε να πάει Αμερική, παρά το μεγάλο ανταγωνισμό, όπου η Διαδικτυακή εκπαίδευση έχει ανοίξει δρόμους, όπου υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπου η αγορά είναι εξοικειωμένη με τις υπηρεσίες αυτές και είναι πρόθυμη να τις πληρώσει.

Τι είναι το ‘schooX’
Το ‘schooX’ είναι μια πλατφόρμα εκπαίδευσης, που απευθύνεται τόσο σε άτομα, όσο και σε εταιρείες.
Τα άτομα μπορούν δωρεάν, να εγγραφούν και να λειτουργούν μέσα από το ‘schooX’, είτε ως εκπαιδευόμενοι, δηλαδή να παρακολουθούν μαθήματα, είτε και ως εκπαιδευτές. Δημιουργείται έτσι μία ανοικτή κοινότητα, στην οποία παρέχονται όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα εκπαίδευσης (διαλέξεις μέσω video, youtube, παρουσιάσεων, ιστοσελίδων, slideshare, scorm, συνδέσμων, κειμένων κτλ), ενώ οι εκπαιδευόμενοι μπορούν μετά από εξετάσεις να πάρουν πιστοποιητικά επιτυχούς παρακολούθησης.

Αυτή είναι μία ανοικτή σε όλους, εύκολα προσβάσιμη εκπαιδευτική δυνατότητα,  μία κοινότητα διαδραστική, ενώ το ‘schoolΧ’, παρέχει στον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτή τα μέσα και τον τρόπο για να οργανώσει το μάθημά του.
Το δεύτερο group στο οποίο απευθύνεται το ‘schoolX’, είναι οι εταιρείες. «Οι εταιρείες, τα δίκτυα franchise, oι μεγάλες αλυσίδες που εκ των πραγμάτων πολύ δύσκολα μπορούν να συγκεντρώσουν το προσωπικό τους για να το εκπαιδεύσουν, έχουν πλέον ένα σημαντικό εργαλείο στη διάθεσή τους, με το οποίο μάλιστα επιτυγχάνουν και εξοικονόμηση στα κόστη», τονίζει ο κ. Ντουάνογλου.
Έτσι, μία επιχείρηση, δημιουργεί τη δική της εταιρική Ακαδημία, στο ‘schooX’, μία ακαδημία σε αυτή την περίπτωση κλειστή που απευθύνεται στους υπαλλήλους της ή στους συνεργάτες της, ανάλογα με το αντικείμενο. Σήμερα  η πλατφόρμα της «Φέρων» στην Αμερική, λόγω των καινοτομικών τεχνικών χαρακτηριστικών που έχει, φιλοξενεί 300 εταιρικές ακαδημίες και γρήγορα αναπτύσσεται.
Το ‘schooX’, που ξεκίνησε από μία ομάδα πέντε τολμηρών της καινοτομίας στον κλάδο της Πληροφορικής, μέσα σε χρόνο ρεκόρ έχει να επιδείξει μία εντυπωσιακή επιτυχία, δείχνοντας παράλληλα το δρόμο και στους άλλους Έλληνες επιστήμονες και νέους επιχειρηματίες που θέλουν να τολμήσουν δημιουργικά στη διεθνή αγορά.

Πηγή: voria.gr