Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Tο μπουμ των startups

Ο CEO της StartTech Ventures και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών (YES) και της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων, αποκωδικοποιεί τη νέα ελληνική επιχειρηματικότητα και εξηγεί γιατί, για να έχεις ρόλο στην παγκοσμιοποίηση, πρέπει να έχεις ταυτότητα.

"Το 2000 πέντε προπτυχιακοί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης ιδρύσαμε την εταιρεία πληροφορικής Virtual Trip για web development. Ήταν το πρώτο φοιτητικό startup –στην Ελλάδα αρχίσαμε να μιλάμε για επιχειρήσεις startup μόλις το 2005. Επί πέντε χρόνια κάναμε μόνο έρευνα και ανάπτυξη. Πουλώντας υπηρεσίες, η Virtual Trip έφθασε το 2008 να απασχολεί 80 άτομα, οι εξαγωγές μας όμως ήταν μόλις 10.000 ευρώ.
Συνειδητοποιήσαμε έγκαιρα ότι η ελληνική αγορά ήταν πολύ μικρή και ότι, αν δεν βγαίναμε στο εξωτερικό, δεν θα επιβιώναμε.
Για να μπορούσαμε όμως να βρούμε πελάτες στο εξωτερικό έπρεπε να πουλάμε, αντί για υπηρεσίες, ένα προϊόν, έστω και άυλο. Οπότε, μπήκαμε στη διαδικασία να φτιάξουμε εξωστρεφή προϊόντα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Η καινοτομία μας ήταν ότι για κάθε προϊόν συστήναμε ξεχωριστή εταιρεία, δίνοντας παράλληλα ένα σοβαρό πακέτο μετοχών, ως και 45%, στους υπαλλήλους που έφτιαχναν το προϊόν αυτό. «Αν πάει καλά, είναι δικό σου» ήταν ο κανόνας.

«Δεν χρειάζεται να είσαι πλούσιος ή έξυπνος για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση. Απλώς, πρέπει να το θέλεις πάρα πολύ. Ο Μάτζικ Τζόνσον το περιέγραψε ορθά: Το ριμπάουντ δεν το κερδίζει ούτε ο πιο ψηλός ούτε ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που το θέλει περισσότερο».

Περισσότερα εδω