Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Πίσω από τα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google… βρίσκονται άνθρωποι

Οι περισσότεροι πιστεύαμε πως τα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google, είναι αποτέλεσμα εξελιγμένων αλγόριθμων που η Google εξελίσσει και κατατάσσει τις σχετικές ιστοσελίδες σε σχέση με τις αναζητήσεις μας. To website The Register, όμως, αποκαλύπτει πως, όσο εξελιγμένοι κι αν είναι οι αλγόριθμοι που κατατάσσουν τις ιστοσελίδες στο παγκόσμιο διαδίκτυο, το ranking γίνεται από ανθρώπους. Ανθρώπινους ανθρώπους!
Το The Register πήρε στα χέρια του τις οδηγίες που λαμβάνει μία ομάδα ανθρώπων που χρησιμοποιείται από την Google σε όλο τον κόσμο, για να αξιολογεί τις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στη σειρά όταν πραγματοποιούμε αναζητήσεις. Οι εργαζόμενοι αυτοί, προσλαμβάνονται από εταιρείες όπως η Leapforce και η Lionbridge και εργάζονται από το σπίτι.
Μην φανταστείτε ότι υπάρχει μία τεράστια στρατιά εργατών που κατατάσσουν τις ιστοσελίδες σε καλές ή όχι καλές. Είναι άνθρωποι που πραγματοποιούν αναζητήσεις, ελέγχουν τις ιστοσελίδες που παράγουν ως αποτελέσματα οι αλγόριθμοι και τις κατατάσσουν, σύμφωνα με την δική τους εκτίμηση στις εξής κατηγορίες: «Ζωτικής σημασίας, Χρήσιμο, Σχετικό, Κάπως Σχετικό, Άσχετο ή άχρηστο και Εκτός κατάταξης». Όσον αφορά το Spam, η κατηγοριοποίηση που κάνουν οι «χειρώνακτες της Google», εκτείνεται στις εξής κατηγορίες: «Όχι Spam», «Ίσως Spam», “Spam”, “Πορνό» ή «Κακόβουλο».
Χρειάζεται μία τέτοια προσέγγιση από μεριάς της Google; Δεν θα έπρεπε να μπορεί η Google να βασιστεί στην ικανότητα των αλγορίθμων της και να μην χρειάζεται κάποια βοήθεια πίσω από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της; Χμ… δεν είναι εύκολο να δώσει κάποιος απάντηση σε αυτό. Σκεφτείτε πόσα blogs υπάρχουν που έχουν δημιουργηθεί μηχανικά και το περιεχόμενό τους «κλέβεται» από άλλες ιστοσελίδες, αλλά το στήσιμό τους είναι τόσο καλό που ακόμα και το πιο έμπειρο μάτι δεν μπορεί να φανταστεί ότι το εν λόγω site είναι content aggregator… Όσο υπάρχουν άνθρωποι που φτιάχνουν αλγόριθμους, άλλο τόσο θα υπάρχουν άνθρωποι που θα προσπαθούν να «ξεγελάσουν» την Google ώστε οι ιστοσελίδες τους να «ανεβαίνουν» θέση στη σειρά αποτελεσμάτων.
Άλλωστε, το Search Engine Optimization είναι μία «τέχνη» που διδάσκεται και πληρώνεται πάρα πολύ αδρά στον χώρο του διαδικτύου, από όλους εκείνους που δραστηριοποιούνται.
Έτσι, μπορούμε να πούμε πως είναι προς τιμήν της Google που χρησιμοποιεί ανθρώπους για να λειτουργήσουν βοηθητικά στην αξιολόγηση των ιστοσελίδων και οι οποίοι είναι λιγότερο πιθανόν να «ξεγελαστούν» από τεχνικές SEO, σε σχέση με τους αλγόριθμους.
Θα ήταν ενδιαφέρον, βέβαια, να μαθαίναμε τον αριθμό των ανθρώπων που χρησιμοποιεί η Google σε αυτή τη διαδικασία, αλλά και το ποιος αξιολογεί τις αξιολογήσεις τους. Σίγουρα, όμως, δεν μας εκπλήσσει η είδηση, αν αναλογιστούμε πως πίσω από πολλές μεγάλες υπηρεσίες που απολαμβάνουμε αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο, βρίσκονται πραγματικοί άνθρωποι.
Άλλωστε, τόσο στο Facebook και όσο στο Youtube, πίσω από τα ratings και την αξιολόγηση ακατάλληλου περιεχομένου, βρίσκονται άνθρωποι. Όχι μηχανές.

Αρχική Πηγή: Register-http://www.theregister.co.uk/2012/11/27/google_raters_manual/